keskiviikko 19. syyskuuta 2012

"Valvottuja öitä en takaisin mä saa"


Tän alkuviikon on tullu oltua harjottelussa. Seurantaviikko pääosin. Eilen oli tullu kesken päivän puhelu numerosta, jota en tunnistanu. Soitin takas ja kävi ilmi, että se oli YTHS:ltä. Tuloksiin piti mennä joku vähän reilu viikko niin en sitten oikeen ollu varma millon vois soitella. Yleensähän ne sanoo, että menos pari viikkoa. Ja sen sijaan, että olisin saanu erityiset tiedot tuloksista, mulle sanottiiin, että pitää tulla mahdollisimman nopeasti antamaan klamydianäyte. Siis mitä v****?! Suoraan sanottuna sydän hakkas aika tuhatta ja sataa enkä pystyny miettimään muuta kuin, että onko Sami pettäny mua vai mitä helvettiä?!

Hakeudun vähän syrjempään ja soitin Samille. Ei vastannu. Tietysti kun se sattu olemaan just sillon töissä. Soitin sit ahdistuksessani useemman kerran ja sit Sami vihdoin vastas. Ja heti ekana pakautin sille melkeen itkusilmässä: "Oot sä pettäny mua?" Sami meni ihan sanattomaksi ja rupes änkyttämään. Se sai sit loppujen lopuksi sanottua, ettei se ole sellasta tehny ja miks ees epäilen sellasia? Kerroin, että mut oli käsketty klamydianäytteeseen. Sami ei osanu sanoa siihen oikein mitään. Terotin Samille, että jos sieltä löytyy jotain niin meidän suhde on sitten ohi. Itkin puhelimessa. Sami ei tienny miten reagoida.


Lähin sit vähän aikasemmin harjottelusta pois antamaan sitä näytettä. Kun rupesin kyselemään, että miks tälleen niin lääkäriltä oli kuulemma tullu käsky. Mulla oli tulehdusarvot ollu vissiin aika korkealla ja lääkäri oli sit kai ruvennu epäilemään jostain syystä klamydiaa? Sanoin, etten ihan usko et olis mitenkään aiheellista, kun en kuitenkaan oo mitään irtosuhteita harrastanu tässä pahemmin, eikä kumppaneitakaan oo mitenkään kauheen monta niin musta oli kyllä aika älytöntä epäillä sellasta. Se terkkarimuija sit jatko, että testataan nyt ja katotaan sitten. Ja sano, että jos en anna näytettä niin ei ruveta hoitamaankaan sitä tulehdustakaan. Ei mitään erityisiä seityksiä. Mä sit jouduin antamaan sen näytteen ja lähin helvettiin sieltä sen jälkeen kun olin saanu reseptini. Clue-solut luokkaa I. Lähtiessäni sanoin, että tää testi tehtiin kyllä turhan takia. Hoitaja vaan hymäyili ja toivotti hyvää jatkoa. Tulokset noin viikon kuluttua. 

En oikeesti tiiä mihin pitäs uskoa. Mä epäilen vähän Samia sen taannoisen exä-tempauksen takia mut loppujen lopuksi en usko, että mulla mitään klamydiaa olis. Menin kotiin ja olin ihan toimettomana. Mun oli tarkotus lähteä sinne tanssiryhmään, muttei ollu mitään haluja. Sami tuli pian kotiin. Sillä oli alkanu aikasemmin tänään ja loppunu sitä myöten myös aikasemmin. Me yritettiin jutella mut onnistuin kärjistämään kaiken riitelyksi. Kokemukset Samin exän kanssa nous pinnalle ja sitä myötä myös meidän molempien tunteet ja oli aika palava sanasta ajatusten viskomista. Sami sano nukkuvansa sohvalla, jos en rauhotu. Seurauksena mä valvoin lähes koko yön.

Sami tuli jossain vaiheessa neljän aikoihin sänkyyn ja yritti lääppiä, mutta tyrkin sen pois. Me yritettiin puhua jotain mut se sitten kärjisty taas ja Sami palas sohvalle. Nukuin viime yönä varmaan sellaset kolme tuntia jos sitäkään. Aamulla kun heräsin niin Sami oli lähteny. Se oli pistäny lapun, että oli lähteny töihin, koska ei ollu saanu unta. Ja mun pitäs mennä kohta seurantaan. Meillä on onneksi ohjeistus vasta yhdentoista aikaan. Meitä on siis kolme nelljä samassa paikassa ja yhteiset palaverit ja ohjastukset. Mut en tiiä, miten voin oikein suunnittella ja mitään. On nimittäin aika väsyny ja sekanen olo ja mua ahdistaa. 


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti